Sectional-poorten

 

De sectionaal-garagepoort bestaat uit verschillende horizontale secties die op elkaar gestapeld worden en onderling verbonden zijn met scharnieren en d.m.v. loopwielen aan de binnenzijde rollen in verticale- en horizontale geleiders. Hierdoor is er geen plaatsverlies aan de binnen- en buitenzijde van de poort, is erg stevig, inbraakveilig en goed isolerend. De ballancering van deze poorten kan gebeuren door torsieveren (bovenaan de poort of achteraan op de geleiders) of d.m.v. trekveren, enkel of dubbel in de verticale stijlen verwerkt en zijn manueel ook vlot te bedienen.

De poortsecties worden hieronder onderverdeeld naargelang hun motief (Small-Medium-Large-profilering) en structuur (Vlak, silkgrain, sandgrain, houtnerf)

Onze sectionaal-garagepoorten hebben een hoge thermische isolatie (ca. 1.40 à 1.55 W/m²K afhankelijk van afmetingen en type paneel) en een hoge luchtdichtheid / luchtdoorlaatbaarheid Klasse 3 wat getest werd in een testtunnel (kleine openingen zijn hierin meegerekend, een garagepoort kan/zal niet afsluiten zoals een frigodeur)

 

                             

  

 

 A/ ADK 

Belgisch fabrikant, degelijk, betrouwbaar, eenvoudige en veilige bediening, beperkt onderhoud. Alles op maat, veel verschillende inbouwsystemen, beslag voor intensief gebruik, zachte, soepele en geluidsarme werking, kogel-gelagerde loopwielen, inbraakveilig zijn enkele sterke punten van deze poorten. 

Woningpoorten worden meestal voorzien van trekveren die veilig in de verticale stijlen verwerkt zijn (ook handig voor service of herstellingen later). Grotere woningpoorten of industriepoorten worden voorzien van torsieveren. Voor sectionaal-poorten voor gezamelijk gebruik (appartementen + bedrijven) kunnen veren voorzien worden tot 100.000 cycli ipv 15.000 à 20.000 cylci die op de markt gangbaar zijn.

Omdat er zoveel inbouwsystemen zijn, is dit product uitermate geschikt voor renovatie dw een oude garagepoort die wordt vervangen door een nieuwe sectionaal-poort.

Een zijruimte van min 40 mm is dus eventueel mogelijk, maar 70 of 90 mm zou uiteraard beter zijn voor de bevestiging. Een boven-ruimte van 50 mm is ook mogelijk, maar ook hier zou 70 mm of 110 mm beter zijn.  Bij een renovatie kan je de zijruimte niet kiezen en niet altijd aanpassen, maar voor nieuwbouw voorzie je best 100 mm zijruimte en 150 mm boven-ruimte voor de kleinere poorten, voor grotere poorten voorzie je best 220 mm zodat de torsieveren boven de poort kunnen geplaatst worden.

 

B/ HORMANN